red arrow http://dapmalaysia.org 

 red arrow http://pgforward.blogspot.com/ 

 

 

Kenyataan media oleh Ng Wei Aik di Georgetown pada hari Jumaat, 23hb Julai 2010:

Nik Ali sanggup bercakap bohong!

Pegawai Kemajuan Negeri Pulau Pinang Nik Ali Mat Yunus bercakap bohong dengan mendakwa bahawa Lim Guan Eng, Ketua Menteri Pulau Pinang mengeluarkan kata-kata kesat terhadapnya ketika majlis pelancaran projek Keretapi Bukit Bendera dengan menuduh tidak disediakan tempat duduk untuknya.

Pemuda Sosialis DAP (DAPSY) Negeri Pulau Pinang mengecam seorang pegawai kanan bagi Kerajaan Persekutuan sanggup menabur fitnah dengan membuat sangkaan buruk terhadap Ketua Menteri Pulau Pinang dan mencabar Nik Ali supaya menunjukkan bukti-bukti bahawa Ketua Menteri Pulau Pinang sendiri pernah bercakap demikian.

Sehingga kini, Ketua Menteri Pulau Pinang tidak pernah membuat sebarang komen terhadap perkara tersebut yang telah dibangkitkan oleh Nik Ali. Tidak pernah terlantas dalam fikiran Ketua Menteri untuk mengeluarkan kata-kata kesat walaupun diberi layanan yang kurang sewajarnya oleh Pejabat Pembangunan Negeri.

Jelasnya, Nik Ali merupakan seorang Little Napoleon yang kurang ajar yang sanggup berperang dengan Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat dan tindakannya telah direstui oleh Ketua Setiausaha Negara dan pemimpin-pemimpin UMNO, temasuk Timbalan Perdana Menteri yang mendakwa bahawa Nik Ali tidak membuat sesuatu yang salah.

Adakah ini bermaksud bahawa Nik Ali, termasuk kakitangan-kakitangan awam yang lain turut boleh mengkritik atau berperang dengan Menteri-Menteri UMNO atau Barisan Nasional, termasuk Ketua Menteri atau Menteri Besar bagi negeri-negeri yang diterajui oleh Barisan Nasional?

Kakitangan awam perlu bersikap profesional dan berkecuali walaupun perlunya berkhidmat di negeri-negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat. Tindakan-tindakan tegas termasuk penggantungan jawatan perlu dilakukan terhadap Nik Ali yang sanggup bersekongkol dengan pemimpin-pemimpin UMNO untuk menjatuhkan Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat.

Tidak dapat dinafikan bahawa Nik Ali telah membelakangkan sikap profesional dan berkecuali yang terpakai ke atas kakitangan-kakitangan awam. Barisan Nasional pastinya akan menerima padahnya ekoran kakitangan-kakitangan awam yang lain turut memberontak jikalau tiada tindakan tegas diambil terhadap Nik Ali dengan serta-merta.

DAPSY akan terus memberi sokongan yang padu terhadap Kerajaan Negeri yang dipimpin oleh Ketua Menteri supaya tidak perlu akur terhadap seorang kakitangan awam yang bersikap biadap, tidak berkompeten langsung serta sanggup bercakap bohong untuk menjaga kepentingan UMNO/Barisan Nasional dan seterusnya membelakangkan slogan kosong 1Malaysia - "Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan,"!


Ng wei Aik, Setiausaha Pemuda Sosialis DAP (DAPSY) Negeri Pulau Pinang & ADUN Kawasan Komtar

 

 

Valid HTML 4.0 Transitional